Как да завеждаш правилно щета по Каско

Едно от най-честите оплаквания, когато говорим за застраховки, е свързано с изплащането на обезщетения. „Отказаха ми щета“, „Бавят се с изплащането“, „Платиха ми недостатъчно пари“ със сигурност са фрази, които си чувал или самият(самата) ти си произнасял(а) с огорчение. Виж нашите съети за завеждане на щета по Каско.

Ето част от важните действия, които трябва да предприемаш, за да сведеш до минимум възможността за отказ на обезщетение:

При настъпване на застрахователно събитие по застраховка „Автокаско“ трябва:

  • Да останеш на място;
  • Да уведомиш съответните органи на реда в зависимост от щетата;
  • Да уведомиш застрахователя, като най-често той изпраща мобилна група на място;
  • Да изчакаш мобилната група;
  • Да не предприемаш ремонтно-възстановителни дейности преди да е заведена щетата и да е извършен оглед от застрахователя;
  • Да посетиш офис на застрахователя заедно с автомобила и да заведеш щета;
  • Да попълниш коректно уведомлението и да предоставиш всички документи, които ще ти бъдат поискани в зависимост от спецификата на щетата. При липсващ дори само един важен документ, щетата не се придвижва за разглеждане;
  • Да представиш оригинал на полицата, шофьорска книжка, контролен талон, документ за извършен технически преглед на автомобила (ето защо трябва да следиш той да не е изтекъл), както и да впишеш банковата си сметка в уведомлението.

Внимавай с щетите на паркинг

Голяма част от хората смятат, че могат да трупат леки щети, като одрасквания, ожулвания и други и впоследствие да ги заведат накуп като щети на паркинг. Това е една от често срещаните причини за откази. Някои застрахователи имат лимит за този вид щети, затова препоръчваме да не ги оставяш да се натрупват.

Важно е тук да се уточни и че застраховка „Автокаско“ покрива щети, вследствие на самокатастрофа на пътя, така че в случай че сам причиниш одрасквания или други повреди на колата си по време на движение, не го представяй като щета на паркинг. Причината е, че при оглед експертите могат установят подадените неверни данни и в този случай застрахователят няма да изплати обезщетение. Също така, когато самокатастрофираш, повечето застрахователи изискват обаждане до/протокол от КАТ, затова се консултирай непосредствено с твоя застраховател или посредник как да постъпиш в тази ситуация още докато си на мястото на инцидента.

Стари щети и извършени ремонти

Трябва да знаеш, че условие за сключваето на застраховка „Автокаско“ е автомобилът да премине оглед при застрахователя. По време на този преглед, в случай, че служителят забележи наличие на щети, увредените детайли се описват в талона за оглед. Така, ти няма да получиш обезщетение, ако, например, настъпи допълнително увреждане на калник, който попада в описаните на първоначални оглед увредени детайли.

Важно е да се уточни, че ако отстраняваш констатирана на първичния оглед щета, застрахователят трябва да направи нови снимки на ремонтираните детайли, като за целта трябва да му предоставиш автомобила си.

Когато се касае за отстранена в доверен на застрахователя сервиз щета (настъпила по време на застрахователния договор), повечето застрахователи имат договорки снимките да се правят и пращат от майсторите в сервиза, но ако това не е договорено или отстраняваш щети в избран от теб сервиз, трябва отново да се явиш с автомобила пред застрахователя за нови снимки.

Кражба на автомобил

Имай предвид, че при настъпване на този риск изискванията са много строги. Уведомяването на застрахователя обикновено трябва да стане в срок до 24 часа и задължително трябва да разполагаш и с документ от полицията. При завеждане на щетата задължително се представят ключовете, описани в предложението-декларация, което се попълва при сключването на застраховката, така че, ако там си написал, например, два броя, трябва да представиш и двата броя ключове. Същото важи и за дистанционните за аларма. Освен това, ще ти бъдат поискани и двата талона на колата (голям и малък). От написаното става ясно, че в никакъв случай не бива да оставяш тези документи и ключовете в автомобила, а да ги носиш винаги в себе си. В случай, че настъпи риска кражба и не успееш да ги представиш, отказът за изплащане на обезщетение е сигурен.

Какво не се покрива

Добре е да знаеш какво не се покрива от застрахователите още при самото сключване на застраховка „Автокаско“, за да не останеш разочарован(а) впоследствие. Почти никоя компания не покрива:

  • Кражба на детайли, които не са трайно монтирани – огледала, чистачки, антени, фарове, гуми, джанти, волан;
  • Щети, вследствие употреба на алкохол или други упойващи вещества;
  • Щети, вследствие земетресение;
  • Щети, причинени от водач без свидетелство за правоуправление на МПС в необходимата категория или от водач с книжка с изтекъл срок на валидност;
  • Нарушаване на правилата за движение по пътищата от страна на водача;
  • Щети, причинени умишлено от страна на застрахованото лице.

Има и други мотиви, с които застрахователят може да откаже да изпати щета: Липсата на валиден талон за преминат годишен технически преглед е причина за отказ на изплащане на обезщетение по застраховка „Каско“. Също така, добре е да имаш предвид и че, при промяна на собственика на МПС или данните на автомобила, в срок до 15 дни задължително трябва да уведомиш застрахователя и да ти бъде издаден анекс към полицата.

Списъкът с указанията, които трябва да спазваш не е никак малък, нали? Затова, ние те съветваме да си намериш доверен партньор, който познава в детайл условията на продукта „Автокаско“ на всяка компания. Важно е, защото той е този, който ще ти даде коректна информация в случай на ПТП за задължителните изисквания на застрахователите в различните ситуации, за действията, които трябва да предприемеш и за сроковете – все съществени за изплащането на щета неща, с които ти самият едва ли си запознат, а за да се запознаеш трябва да изчетеш внимателно доста голям обем от страници. Застрахователите са тези, които нямат особен интерес да разясняват в детайл указанията, които са описани в общите им условия, затова пък това е важна част от процеса на нашето обслужване. За повече информация и заявка за цена от няколко компании кликни тук или, ако си наш клиент, се свържи с нас за безплатна консултация на тел. 0700 18 789 (на цената на един градски разговор).

Може да ти е интересно още:

Защо да сключим застраховка на дрон
2024-05-08

Защо да сключим застраховка на дрон

Застраховката за дрон е един от начините да се предпазим от нежелани последици и загуби. Не само е желателно да имате застраховка на дрон, но в повечето случаи е дори задължително.

Знаеш ли какво е Застраховка срещу критични болести
2024-02-14

Знаеш ли какво е Застраховка срещу критични болести

Здравната застраховка срещу критични болести осигурява високо финансово покритие за лечение в чужбина след диагностициране на редица тежки заболявания. Научи повече в блога.

Защо е ценно допълнителното здравно осигуряване на физически лица
2023-01-05

Защо е ценно допълнителното здравно осигуряване на физически лица

Защо да сключим здравна застраховка и какви са ползите от допълнителното здравно осигуряване на физически лица/семейство - виж в нашата блог статия.