Жените, които са родени да шофират

На снимката Лела Ломбарди

Жените на пътя често стават обект на подценяване, като умения и поведение. Статистиката обаче показва, че именно дамите-шофьори са по-внимателни на пътя, не превишават често скоростта и като цяло причиняват по-малък процент произшествия. И това не е случайно. В историята на автомобилизма има много жени, които са доказали способностите си зад волана и именно те са тези, които могат на 100% да опровергаят обществените стереотипи. Ще ти представим 5 от тях:

Алоха Уондъруел (Идрис Галисия Уелш)

Едва 16 годишна канадката Алоха Уондъруел тръгва на експедиция с Ford Model-T и става първата жена, управлявала автомобил по време на околосветска обиколка. Автомобилът е с двигател 20 конски сили и развива едва 70 км/час, но това не пречи с него екипът да обиколи 80 държави и да измине 611 000 км. Пътешествието отнема 5 години - от 1922 до 1927, като начална и крайна точка е Ница, Франция.

Как започва всичко? През 1922 г. Уолтър Уондъруел – полски авантюрист и изобретател, организира световна експедиция с подкрепата на автомобилната компания Форд. Идрис (Алоха), която отдавна мечтае за номадски живот, вижда обява във вестника и кандидатства за позицията на секретар. Експедицията е истинско приключение и предизвикателство, преминавайки през Европа, Близкия Изток, Индия, Япония, Китай, СССР, САЩ, Куба и Африка. По време на нея освен че шофира, Алоха ловува слонове, преоблича се като мъж и се моли в Мека и едва не умира от жажда в Нубийската пустиня.

Мария Тереза де Филипис

През 1958 г. Мария Тереза де Филипис става първата жена-пилот във Формула 1, състезавайки се за голямата награда на Монако.

Мария е родена на 11 ноември 1926 г в Неапол в семейство с двама братя, които постоянно ѝ натякват, че шофирането не е за жени и е по-добре за нея да се придържа към ездата. Дали това ѝ дава кураж или пък непрекъснатото препускане по завоите на крайбрежието на Амалфи, но тя успява да докаже своя талант. На 22 години Мария вече е автомобилен състезател, а скоро става част от тима на Maserati, откъдето се открива и пътят ѝ към F1. Участва в пет състезания, но не успява да спечели точки. Известна е с това, че на рали винаги я придружава нейното куче, вълча порода, което успешно отблъсква досадниците. Въпреки безспорния ѝ успех в автомобилните състезания обаче, Мария Тереза е човекът на когото директорът на Гран при на Франция казва: „Единствената каска, която една жена трябва да носи, е тази във фризьорския салон.“

Лела Ломбарди

Единствената жена до момента, която печели точки във Формула 1. Ломбарди завършва шеста в Гран при на Испания през 1975 г.

В семейството на Лела няма автомобилни фенове, нито дори автомобил. Има сведения, че тя открива влечението си към скоростта благодарение на линейката, която я откарва в болница след нараняване. Впоследствие, Лела се запознава с автомобилен състезател и става част от техническия му екип, а след това и негов навигатор. Скоро Лела вече е зад волана и печели дебютното си състезание, въпреки снизходителните усмивки на останалите. Тя първо кара Alfa, после BMW, а след това едноместен болид, който през 1974 я отвежда до F1.

На снимката Мария Тереза де Филипс

Елена Апостолова

Елена е първата българка, участвала в рали Монте Карло.

Тя е с над 30-годишна опит като рали навигатор, пистов пилот и състезател. В автомобилния спорт Елена дебютира като навигатор на своя съпруг Стоян Апостолов. Това се случва през 1972 г. в рали край Плевен с техния автомобил "Трабант 601".
През 1997 г. Елена Апостолова заедно с дъщеря си Гергана участва в рали "Монте Карло", като пилотират "Сузуки", но не финишират след инцидент.
Елена Апостолова е основател на традиционното дамско автомобилно състезание на нейно име, което е с над 20-годишна история и се провежда в гр. Бургас.

Даника Пaтрик

Патрик е единствената жена до момента, която е печелила престижното състезание Индикар, след като през 2008 г. побеждава в състезанието в Indy Japan 300.

Родена е през 1982 г. и произхожда от състезателно семейство – баща ѝ е шофьор, а майка ѝ механик. Даника започва кариерата си още като 10-годишна в състезания по картинг. На 16-годишна възраст, след като постига национален успех в картинга, тя напуска училище, за да се състезава с автомобили с отворени колела в Обединеното кралство. Впоследствие, преминава през редица победи в престижни първенства като „Ямаха“, „Формула Форд“, „Тойота Атлетик.“. Патрик дебютира в сериите Индикар през 2005 година и в продължение на шест сезона е избирана за най-популярен пилот в състезанието.

Е, все още ли се отнасяш снизходително към жените зад волана?

Ако и ти си жена-шофьор и ти трябва застраховка Автокаско или Гражданска отговорност, например, непременно ни попитай за оферти.

Може да ти е интересно още:

Как новите технологии ще променят цените на застраховките
2022-08-16

Как новите технологии ще променят цените на застраховките

Черните кутии ще станат задължителни за всички ново произведени автомобили след 2024 г. Как данните от тях ще повлияят на дисциплината на пътя и на цената на застраховките - виж в блога.

Кой е най-скъпият автомобил в историята на продажбите
2022-07-28

Кой е най-скъпият автомобил в историята на продажбите

В света на класическите автомобили има много скъпи коли, но една наскоро поведе класацията за най-скъп автомобил, продаван някога. Виж коя е тя в блога.

Назад в историята на застраховането
2022-06-08

Назад в историята на застраховането

Днec е почти невъзможно да си представим cвят бeз cъщecтвyвaнeтo нa зacтpaxoвка живот, автомобилна застраховка, застраховка на дома, но, всъщност, как е започнало всичко - виж кратка история на застраховането.